تاریخ : شنبه 19 فروردين 1402
کد 15520

در جلسه ارزیابی عملکرد سال گذشته مرکز امام رضای تبریز مطرح شد:

بررسی شاخص های عملکردی، موجب ارتقاء پاسخگویی سیستم است

رئیس واحد بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بیمارستان امام رضا (ع) تبریز گفت: بررسی شاخص های عملکردی، موجب ارتقاء و پاسخگویی سیستم و اعتماد عمومی به عملکرد مرکز و تقویت کارایی و اثربخشی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز، دکتر فیروز طوفان در جلسه ارزیابی عملکرد سال گذشته این مرکز اظهار کرد: شاخص های بیمارستانی مهم ترین عامل نشان دهنده عملکرد بیمارستانی است از این رو ضروری است به طور منظم و در دوره زمانی مشخص مورد بررسی قرار گیرد.
وی خواستار توجه مدیران بخش ها به موضوع بررسی شاخص های عملکردی شد و افزود: بررسی شاخص های بیمارستانی یکی از مهم ترین وظایف مدیران بخش ها و واحدهای بیمارستان است.
دکتر طوفان ادامه داد: به منظور استفاده از اطلاعات پردازش شده و شواهد سیستمی در تصمیمات و اقدامات تیم رهبری جهت دسترسی و اطمینان از اینکه تمامی واحدهای بیمارستان به صورت هماهنگ و متوازن در مسیر بهبود و پیشرفت حرکت می کنندلازم است تمامی عملکرد مرکز بصورت شاخص محور برای فرایندهای اصلی، گلوگاه های فرایند ها، تعیین، محاسبه و تفسیر شود تا با مقایسه نتایج پایش عملکرد با نتایج مورد انتظار و اهداف تعیین شده تعیین و اجرای اقدامات اصلاحی برنامه بهبود یا سیاستهای توسعه ای درحوزه های بالینی و غیر بالینی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه شاخص ها در واقع برای اندازه گیری میزان دستیابی به آرمان ها یا اهداف از قبل تعیین شده مرکز مورد استفاده قرار می گیرد گفت: جلسات ارزیابی شاخص ها در اول سال و در نشست های جداگانه با واحدهای بیمارستانی برگزار می شود و نتایج آن در ارتقای شاخص ها ملموس است.
قابل ذکر است ازمهمترین شاخص های اندازه گیری عملکرد بیمارستانی می توان به مواردی از جمله شاخص های مربوط به عملکرد پرستاری، آموزش در بخش، امور مالی، مدارک پزشکی، نظافت و خدمات، سیستم HIS- کنترل عفونت، نگهداشت تجهیزات پزشکی، ارتقای کیفیت و... اشاره کرد.
 


 
  • نوشته شده
  • در شنبه 19 فروردين 1402