به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر جلال غفارزاده در جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات حوزه غذا و دارو که شنبه پانزدهم مهرماه 1402 در سالن کنفرانس معاونت غذا ودارو برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از فعالیت ها و اقدامات معاونت غذا و دارو تبریز در این حوزه، آمادگی خود جهت رفع مسائل و مشکلات مطرح شده و تسهیل و تسریع امورات مربوطه را اعلام و افزود: هدف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی ایجاد یکپارچگی و افزایش انسجام در عملکرد ها است.
وی با اشاره به اهمیت نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: وظیفه اصلی ما در این حوزه بعد از صدور مجوز تولید و توزیع شروع می شود و ارزیابی نوع محصولات تولیدی، نمونه برداری ها و بررسی های کیفی محصولات و نحوه توزیع آن ها از اهم موارد است.
وی ادامه داد: در نظر داریم با همکاری متخصصین این حوزه در معاونت های غذا و دارو قطب دو کشوری و بهره گیری از توان کارشناسی آنان به ساخت الگویی مناسب در کشور جهت تولید ارزش افزوده تلاش و اقدامات عملی را پیاده سازی کنیم.
دکتر مسلم نجفی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نیز در این نشست بر ضرورت بررسی کارشناسی مشکلات و ارائه راهکارهای تخصصی تاکید کرد.
در این جلسه دکتر محمد خوش خلق، مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی این معاونت ضمن معرفی کارشناسان این حوزه از فعالیت های انجام یافته در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی گزارش داد و افزود: واحدهای تحت نظارت این مدیریت شامل 278 واحد توزیعی و اصناف و بیش از 80 واحد تولیدی فعال در زمینه انواع تجهیزات و ملزومات پزشکی است که 19 مورد از این شرکت دانش بنیان است.
وی مسائل و مشکلات حال حاضر این حوزه از جمله نیاز به تفویض کامل بررسی و اعلام نظر نهایی
MDR، نبود بعضی ملزومات پزشکی در درختچه سامانه ای جهت بررسی و خرید، پیگیری نتایج مکاتبات انجام شده و پرداختی های مالی کارکنان این حوزه را مطرح و خواستار راهنمایی و پیگیری این موارد توسط مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی شد.
گفتنی است؛ دکتر غفارزاده بعد از این نشست از نمایشگاه بین المللی دندانپزشکی در محل سالن همایش های بین المللی خاوران تبریز بازدید به عمل آوردند.
جهت مشاهده عکس های خبر کلیک کنید.