دکتر بهرام نیک نفس متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی،فشار خون و پیوند کلیه به عنوان معاون آموزشی مر کز آموزشی،درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز منصوب شد.
طی حمکی از سوی دکتر علی تقی زادیه معاون آموزشی دانشگاه، دکتر بهرام نیک نفس متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی،فشار خون و پیوند کلیه به عنوان معاون آموزشی مر کز آموزشی،درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تبریز منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز امام رضا(ع) ،دکتر بهرام نیک نفس متولد 1351 در تبریز و متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی،فشار خون و پیوند کلیه که تمام مقاطع تحصیلی خود را در تبریز گذرانده و پیش از این به عنوان معاونت درمان مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز مسئولیت داشته و استادیار تمام وقت جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد.
گفتنی است شرح وظایف معاون آموزشی مراکز آموزشی و درمانی به شرح زیر می باشد:
بسمه تعالي
شرح وظايف معاونان آموزشي بيمارستانها
- بخش اول: توسعه آموزش پزشكي
- بخش دوم: اعضاي هيأت علمي
- بخش سوم: ارتباطات
- بخش چهارم: تجهيزات آموزشي
- بخش پنجم: دانشجو، كارروز، دستيار، فلو
بخش اول: توسعه آموزش پزشكي
1- برنامهريزي براي ارتقاي كيفيت آموزش پزشكي بيمارستان در چارچوب سياست ها و برنامههاي دانشگاه، دانشکده پزشكي و بيمارستان
2-ارتقاي توانمنديهاي اعضاي هيأت علمي بيمارستان در زمينه برنامهريزي آموزشي، ارزشيابي (اعم از فراگيران، برنامه و اعضاي هيأت علمي)، روشهاي تدريس و يادگيري، پژوهش در آموزش، و مديريت تغيير در حيطه آموزش باليني.
3-هدايت کميتههاي آموزشي، بخشها و گروههاي بيمارستاني در زمينه بازنگري برنامههاي آموزشي، اصلاح روند ارزشيابي آموزشي، به كارگيري روشهاي جديد آموزشي و يادگيري و هدايت طرحهاي پژوهش در آموزش در حيطه آموزش باليني.
4- پايش مستمر عوامل مؤثر بر كيفيت آموزشي و ارائه بازخورد لازم به مراجع ذيربط.
5- انجام طرحهاي پژوهش در آموزش به صورت مشترك با بخشها/گروههاي آموزشي بيمارستان در حيطه آموزش باليني.
6- هدايت و نظارت بر فعاليتهاي مركز توسعه آموزش بيمارستان
7- ارايه پيشنهاد و مشاوره به دانشكده پزشكي در خصوص اتخاذ راهكارهاي مؤثر در كيفيت آموزش پزشكي
بخش دوم: اعضاي هيأت علمي
1- هدايت و نظارت بر برنامهريزي ساليانه فعاليتهاي آموزشي بخشها.
2- نظارت بر حضور و فعاليت اعضاي هيأت علمي در بخشهاي آموزشي، درمانگاهها و اتاقهاي عمل.
3- نظارت بر ارائه گزارش کار و فعاليت آموزشي و درماني اعضاي هيأت علمي در بخشهاي مختلف.
4- نظارت و تنظيم زمانبندي نحوه شرکت در کارگاههاي آموزشي.
5- نظارت بر حسن اجراي موازين اسلامي توسط اعضاي هيأت علمي.
6- نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس هاي علمي.
7- مشاركت در نظارت بر ارزشيابي فعاليت هاي بخش و اعضاي هيأت علمي (بخشي از آن توسط دانشجو و کارورز به صورت محرمانه انجام ميگيرد).
بخش سوم: ارتباطات
1- تشکيل و اداره کميتههاي آموزشي بيمارستان (با حضور رياست بيمارستان، رؤساي بخشها و مديران مرتبط) ـ کميته هاي دانشجوئي ـ كارآموزي ـ كارورزي ـ دستياري.
2- شرکت در جلسات معاونين آموزشي بيمارستانها دانشگاه در جهت هماهنگي در امر آموزش.
3- ارتباط و هماهنگي با ساير قسمتهاي بيمارستان از قبيل دفتر پرستاري، آزمايشگاه و ...
4- تنظيم فعاليت آموزشي بيمارستان و تهيه گزارش فعاليتهاي آموزشي براي مراجع بالاتر.
بخش چهارم: تجهيزات آموزشي
1- تنظيم طرح هاي مربوط به تکنولوژي آموزشي و درخواست بودجه آنها.
2- نظارت بر تجهيز و اداره کتابخانه بيمارستان.
3- نظارت برتنظيم برنامه هاي استفاده از فضاي آموزشي (سالن کنفرانس، آمفي تأتر و کلاسهاي درس).
4- تجهيز واحد سمعي و بصري برنامهريزي جهت بکارگيري از روش ها و تکنولوژيهاي جديد و تهيه وسايل کمک آموزشي جهت سالن کنفرانس و کلاسهاي درس.
بخش پنجم: دانشجو، كارورز، دستيار، فلو
1- کنترل و نظارت بر معرفي نامهها.
2- هماهنگي در نحوه تقسيم آموزش گيرندگان با معاونت آموزش باليني دانشکده پزشکي و مديران گروه هاي آموزشي براساس ظرفيت بخشهاي آموزشي بيمارستانها.
3- معرفي آموزش گيرندگان به بخشهاي آموزشي بيمارستانها و صدور كليه گواهيهاي انجام كار در دوره كارآموزي وكارورزي.
4- نظارت بر برنامهريزي کيفي آموزش در بخشهاي آموزشي به صورت تئوري و عملي.
5- نظارت و هماهنگي بر نحوه ارزشيابي و امتحان پايان دوره آموزش گيرندگان و اعلام نمرات ارزشيابي کارآموزان و کارورزان و اعلام بکار و گواهي کارکرد فلوها و دستياران به دانشکده پزشکي.
6- نظارت بر اجراي انجام برنامهها و مقررات آموزشي در بخشها و درمانگاهها.
7- برنامهريزي و نظارت بر اجراي موازين اسلامي و اخلاق پزشکي در بخشها.
8- برنامهريزي و نظارت بر ارائه امور رفاهي آموزش گيرندگان در بيمارستانها.
9- تجهيز پاويونهاي دستياران و دانشجويان و نظارت بر امکانات رفاهي و غذائي.
ساير موارد:
ـ انجام امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق
نحوه انتخاب معاونين آموزشي بيمارستانها
معاون آموزشي بيمارستان با پيشنهاد رياست بيمارستان و ابلاغ رئيس دانشکده منصوب ميشود.
نحوه انتخاب مسئولين آموزشي و پژوهشي بخشها
مسئول آموزش دستياري، دانشجويي، پژوهشي با پيشنهاد رئيس بخش و ابلاغ معاون آموزشي بيمارستان منصوب ميشود.
نحوه انتخاب دبير دفتر توسعه آموزش بيمارستان
دبير دفتر توسعه يكي از اعضاي هيأت علمي واجد شرايط و مجرب در امر آموزش پزشكي ميباشد كه به پيشنهاد معاون آموزشي بيمارستان و با ابلاغ رئيس بيمارستان منصوب ميشود.